6-78 Motomachi, Naka-Ku, Hiroshima, Japan
Rihga Royal Hotel Hiroshima med 35 våningar ligger mindre än 6 minuters promenad från Hiroshima Green Arena och 900 meter från Hiroshimas slott. Detta 4-stjärniga hotell har en inomhuspool, ett fitnesscenter och höghastighetsinternet via kabel i allmänna utrymmen.
Hiroshimas centrum kan nås på 15 minuters promenad. I området finns Templet Fudoin (3 km) och Minneskatedral för världsfred (1 km). Detta hotell ligger nära Peace Memorial Park. Rihga Royal Hotel har ett centralt läge invid Hiroshimas museum och bibliotek för barn. Busshållplatsen Hiroshima Center är belägen 250 meter från boendet.
Hotellet erbjuder 330 rum med minibar samt moderna bekvämligheter som gratis Wi-Fi och plattskärms-TV med satellitkanaler. Rummen är också utrustade med vattenkokare och kylskåp. Badrummen är försedda med en bidé, en separat toalett och en dusch tillsammans med hårtorkar och handdukar. Rummen vetter mot staden.
Gästerna på Rihga Royal Hotel Hiroshima erbjuds en frukostbuffé. Det finns 6 restauranger på detta boende. Hotellet inbjuder gästerna till lounge baren att koppla av med en dryck. Barområdet har lounge. Restaurangen Okonomiyaki Nagata-ya är också belägen inte långt från Rihga Royal Hotel i Hiroshima.
Kolla in de noggrant utvalda restaurangerna och sevärdheterna i närheten av hotellet
Dölj ställen i närheten
Ta reda på vad andra gäster säger om Rihga Royal Hotel Hiroshima!
För din bekvämlighet har vi samlat recensionerna från flera källor.
Einar
2023-09-30
Läget är perfekt, Hiroshimas slott ligger cirka 10-15 minuters promenad från hotellet. Det är på gångavstånd från centrum...
Henrik
2023-09-04
Våra rum var fantastiska och hade vattenkokare samt trevlig utsikt. Hotellets läge var vackert och utmärkt, bara en kort bit från Fredsmonumentet i Hiroshima. Servicen var utmärkt och maten var mycket god.
August
2023-07-26
Romantiskt hotell, bekvämt läge i staden. Hälsosam mat och läskedrycker.
Hans
2023-07-21
Läget var utomordentligt - inte långt från Hiroshimas minnespark för freden. Rummet var lugnt och lyxigt och hade utsikt över slottet🙂